نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
11100
-
الف
+

«سلمان خان» از کمک های انسان دوستانه تا اتهام به قتل عمد / 10 راز مهم خان بالیوود

«سلمان خان» یکی از سه خان بزرگ بالیوود است که اصالتی افغانستانی دارد.

«عبدالرشید سلمان خان» مشهور به «سلمان خان» بازیگر نامدار سینمای بالیوود متولد 27 دسامبر 1965 است. وی تاکنون در بیش از 80 فلم نقش بازی کرده است.

به گزارش آی فیلم2، سلمان خان ستاره ای با شهرت دست نیافتنی است که به رغم فراز و نشیب های شخصی و حرفوی در طول دو دهه هنرپیشگی خود را به عنوان استاد تمام ژانرها ( عشقی، اکشن، درام و کمیدی) معرفی کرد.

در ادامه به چند نکته جالب درباره این ستاره سینمای هند پرداخته ایم:

1. سلمان خان پسر بزرگ نویسنده «سلیم خان» است و مادرش که همسر اول پدرش است سلما خان نام دارد. پدرکلان پدریش از مسلمانان افغانستان بوده‌است که در گذشته به هند مهاجرت کرده و در مدیا پرادش مستقر شده است . سلمان خان پیش از این اذعان کرده بود که دورگه مسلمان–هندو است زیرا مادرش هندو می باشد.

نامادریش هلن نام دارد که قبلاً هنرپیشه بوده و همراه سلمان در چند فلم  بازی کرده و خوش درخشیده‌ است. 

2.  سلمان خان در سال ۱۹۸۸ بازیگری را با بازی در نقش فرعی فلم « Biwi Ho To Aisi» ساخته «جی کی بهاری» به سینما قدم گذاشت. اولین نقش اصلی او، مربوط به فلم عاشقانه «سورج برجاتیا» تحت نام «منه پیار کیاً» ( من عاشق شدم) بود که در سال ۱۹۸۹ ساخته شد. این فلم یکی از پرفروشترین فلم های تاریخ هند به‌شمار می‌رود.

3. در سال ۱۹۹۴ بود که سلمان مجدداً با سورج در فلم «هم آپ که هه کون» خوش درخشید و به همراه مادوری به موفقیت فوق‌العاده‌ای رسیدند و درآمدی بیش از ۱۳۵ کرور (۲۴٫۵۷ملیون دالر امریکا) کسب کرد؛ این فلم نه تنها بزرگترین موفقیت آن سال بود بلکه یکی از پرفروشترین فلم های بالیوود محسوب گردید و تا هفت سال پر فروش‌ترین فلم تاریخ بالیوود حساب می‌شد.

4.   سلمان خان یکی از موفق ترین بازیگران هند است که پرفروش ترین فلم های سال های 1991، 1994، 1998، 1999، 2005، 2010، 2011 و 2012 را در کارنامه خود دارد؛ تاکنون هیچ بازیگری نتوانسته در این صنعت ، 8 سال پرفروش فلم ها را در کارنامه هنری خود داشته باشد.

5.  سلمان خان در ماه اگست 2011 اقرار کرد که مبتلا به تکلیف عصبی است و اختلال عصبی مربوط به صورت دارد؛ او اعلام کرده که 8 سال از این بیماری در خفا رنج می برد.

6.  در سال 2015 میلادی، دادگاهی در هند «سلمان خان» ستاره سینمای بالیوود را به جرم کشتن یک فرد بی خانمان در جریان یک حادثه رانندگی در سال 2002 به 5 سال حبس محکوم کرد؛ در 10 دسامبر 2015 سلمان خان به دلیل عدم وجود شواهد کافی از تمامی اتفاقات تبرئه شد.

7. در سال ۲۰۱۶ ، او به اتهام شکار غیرقانونی مورد محاکمه قرار گرفت و تبرئه شد . اما در سال ۲۰۱۸ سلمان خان به اتهام شکار غیرقانونی چند آهوی حفاظت شده که در سال ۱۹۹۸ و در پشت صحنه فلم «ما همه با هم هستیم» در ایالت گوجرات هند انجام داده بود، مجرم شناخته شده و به ۵ سال زندان و پرداخت ۱۰ هزار روپیه محکوم شد اما با ضمانت مالی از محبس نجات یافت.

8. یکی از کارهای «سلمان خان» نقاشی است؛ او اخیراً برخی از نقاشی های خود را به حراج خیریه هدیه کرده تا برای تحصیل کودکان محروم پول جمع کند؛ ستاره بالیوود همچنان علاقه خاصی به کودکان دارد مخصوصاً کودکانی که تکلیف صحی دارند یا دچار چالش های ذهنی و جسمانی هستند.

9. سلمان خان سوپراستاری است که به جذابیت شخصیتی و استایل همیشه خوبش مشهور بوده و طرفداران سرسخت او همیشه سعی می کنند مودل لباس پوشیدنش را تقلید کنند.

 آن ها برای دستبند معروف شانس آور سلمان خان که ظاهرا برای خودش هم از اهمیت زیادی برخوردار است، سر و دست می شکنند. دستبندی که در واقع هدیه ای است از سوی پدرش و از ۱۶ سال پیش تا به حال از او جدا نشده است؛ دستبندی با سنگ فیروزه که نماد محافظت است و صاحبش را از هرگونه شری در امان نگه می دارد. هرچه روح صاحب فیروزه پاک تر باشد، در زندگی موفق تر می شود.

10. گفتنی است مجله مردم در ایالات متحده در سال 2004 سلمان خان را به عنوان هفتمین مرد خوش چهره جهان و خوش چهره ترین مرد در کشور هندوستان معرفی کرد.

ب م 

نظر شما
ارسال نظر
کاربر مهمان

كمتر دروغ بگين